Karty podarunkowe dostępne w punktach sprzedaży produktów i usług cieszą się rosnącą popularnością zwłaszcza w okresie przedświątecznym. Na rynku obserwuje się coraz większą popularność kart prezentowych ze względu na elastyczną możliwość wybrania odpowiedniego prezentu. Nazywane są także kartami prezentowymi, upominkowymi, bonami podarunkowymi lub voucherami w formie karty plastikowej.
Karta podarunkowa najczęściej jest to karta z nadrukowaną wartością pieniężną, którą można zapłacić w sklepie lub punkcie usługowym zamiast banknotu. Zakres kwot jak również miejsca gdzie możemy karty realizować ustala wystawca karty.
Karta podarunkowa może zawierać różne elementy. Najczęściej jest to pasek magnetyczny, kod kreskowy lub też nadrukowany numer. Zastosowanie niektórych z dodatkowych opcji może wymagać wykorzystania dodatkowych urządzeń: komputerów, czytników, drukarek. Aby zobaczyć więcej dodatkowych elementów przejdź do części: dodatkowe opcje kart.
Dodatkowo do karty podarunkowej można wydrukować regulamin w formie papierowej lub umieścić go na stronie internetowej.