Na podstawie karty rabatowej klient otrzymuje rabat lub zniżkę na wybrane produkty lub usługi.
Zakres programu rabatowego lub zniżkowego ustala wystawca karty. Wysokość rabatu lub zniżki można różnicować w zależności od częstotliwości zakupów lub kwoty wydawanej przez klienta.
Różnicowanie benefitów może mieć wyraz w postaci zaoferowania klientom karty złotej, srebrnej lub platynowej z określonym najbardziej korzystnym dla klienta programem rabatowym.
Karta rabatowa może zawierać różne elementy zdobiące czy personalizujące np. pasek do podpisu, wytłoczony numer karty albo imię i nazwisko klienta (embossing), nośniki informacji cyfrowej takie jak kod kreskowy, pasek magnetyczny, chip, rzadziej moduł zbliżeniowy. Zapisany na nośniku numer klienta może znacznie skrócić czas obsługi w punkcie sprzedaży związany np. z identyfikacją klienta, rejestracją kolejnej sprzedaży i naliczeniem nowych punktów czy rabatu. Zastosowanie niektórych z dodatkowych opcji może wymagać wykorzystania dodatkowych urządzeń: komputerów, czytników, drukarek.
Aby zobaczyć więcej dodatkowych elementów przejdź do części: dodatkowe opcje kart.
Dodatkowo do karty rabatowej można wydrukować regulamin w formie papierowej lub umieścić go na stronie internetowej.
Karta rabatowa to również doskonała wizytówka firmy, element zwiększający sprzedaż oraz narzędzie pełniące funkcje przypominającą oraz zachęcającą do zakupów.